ainmizi@blogspot.com. Powered by Blogger.
RSS
Container Icon

Nur Ain Binti Rahmat

Assalam... Salam perkenalan... 
Hi nama diberi Nur Ain (cahaya mata)... Mak kaata ain kuat nangis masa kecik2... Tapi xdela lg kuat anakku Dhiya yg menangis... Aku anak ke 2 dari 7org adik beradik... Mcm anak2nabi ada 7org 4laki-laki 3perempuan... Allah MAHA BERKUASA jd kami tinggal ber5...
Makku surirumah sepenuh mase tp sibuk dgn segala jenis perniagaan yg diceburi... Dia memvesarkan kami dgn tegas & penuh kasih sayg. Abah pula kerja sbg pembantu teknik di Jkr suatu ketika dahulu... Abah konvo degree mase aku form2... Aku dgn mak yg masuk tgk abah konvo... Abah sgt bijak & pndai... Smpai aku xnk blja math dgn abah sbb asik kena marah... Mane x nya... Aku ni math kurg skit... Pndai kira duit je... Hihihi, so skrg mak & abah dh ada keje... Tender di kantin sekolah... Syukur ad yg sudi tlg mak & abah... 

Aku ada seorang abang... Sama bijak cm abah aku... Sekrg structure engineer kot... Hihihi.... Menunggu kemunculan kembar mereka Oct nanti... Aku ke2 so angah o kakak la... Aku ad bad habit... Mls iron pkaian... Reason aku senang je... Dr kecik asik iron baju je... Bosan... Xsuka... Ad 2adik lelaki & sorg adik perempuan... Aku pgl muq... Hihi baik & sgt pandai cume muke xreti senyum... Yg ni cm amoi skit if free hair... Alhamdulillah dia menjg auratnye... Yg bwh aku tgh planning nk kawin... Semoga ALLAH Permudahkan segala urusannya... Si kecik yg selalu perasan adik n agak manja gedik tgh bljar lg... Kt uitm dihatiku... Sama dgn aku la...

Itu serba serbi skit tentang fanily aku... Aku dilahirkan di johor... Anak jati johor, di besar kan di jengka 2 selama 7thn, then balik johor blik... Aku penah mendapat pendidikan di :
• tadika PASTI Jengka 2
• SK LKTP Jengka 2
• SK LKTP Felda Ayer Hitam
• Madrasah Arabiah Kluang (MAK)
• Mahaad Johor (tp aku lari)
• Kusza (Perbankan) half month je
• UiTM kelantan
• UiTM Shah Alam
• BTec Batch 16 at Scicom

Inila tmpt2 aku penah belajar & terciptanya 1001 kenangan.. 

Aku juga cari pengalaman kerja dgn org dlm event management - uruskan rakan muda nye event dgn sek jd urusetia.. syok dpt jln2... Lg2 keje dgn si dia... Hihihi, then lari keje jd customer service executive (jgn terpedaya dgn title tau) keje nye jwb call (complain, helps, renew contracts, buy products & etc) customer singapore... So mmg terbaik la... Then aku jd body guard mak & abah... Dok umah n jd driver lps abah bypass jantung... Ni yg paling best... Semua ditanggung beres... Lps tunang baru aku dpt interview dr jusco namenya mase tu... Skrg dh tukar Aeon... On my birthday aku start keje... Department aku kecik je ada 4org je mase tu semua chinese... Tp aku suke.. Diorg best n baik n hormat islam... Terbaik... Workaholic... Hari2 p keje tumpg abg aku kot... Alahai cm nenek dh lupa... Antara 2la... Samada tumpg abg aku o aku naik komuter... Sehingga la hari2 terakhir aku sbg anak dara abah Rahmat & mak Norizan...

Familyku always dihati... Doa slalu... (",)


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment